به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه راهآهن استان که با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر و مدیران دستگاههای ذیربط انجام شد، گفت: پروژه راه آهن شهرکرد_ سفید دشت_ مبارکه از پروژه های حیاتی استان به شمار می رود که روند ریل گذاری آن با حضور فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم در تیر ماه ۱۴۰۴ آغاز شده است و هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیگیریهای استاندار استان و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه توانستیم این پروژه را ذیل استجازه مقام معظم رهبری قرار دهیم و در سفر پرخیر و برکت رئیسجمهور به استان نیز اعتبار خوبی برای آن پیشبینی شد.
وی از تزریق ۹۰۰ میلیارد تومان به این پروژه در هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: با توجه به طلب پیمانکاران، این پرداختها در حال انجام است و انتظار میرود با شروع فصل کاری، مجموعه پیمانکاران در چهار قطعه پروژه کار خود را با عزم راسخ آغاز کنند.
مردانی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه خاطرنشان کرد: قطعه یک این طرح به طول ۴۱ کیلومتر در استان اصفهان واقع شده و سه قطعه دیگر در داخل استان است. در مجموع، زیرسازی این مسیر ریلی حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۶۵ درصد است به صحبت های خود پایان داد.